Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Handopfok door winkeliers, goed of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-09-14 - 18:16:15

En de beschuldigingen vliegen ook nog eens in het rond. Respectloos...


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-14 - 18:22:47

Ik begrijp je reactie roosje, maar in de laatste van mij zit een verleden aan vast.
quote
De discussie wordt almaar zinlozer. Er zijn teveel mensen die alleen maar aan 1 mening vast blijven hangen en weigeren naar anderen te luisteren.

Je hebt gelijk, sommige mensen blijven er ook extreem aan hangen, maar vergeet niet dat een aantal hier al veel langer mee bezig is (mening vormen). Sommigen hebben onmiskenbaar belangen, ook al bedoelen ze het vanuit hunzelf goed, beweren soms toch dingen die weerlegt kunnen worden door (onafhankelijke) ervaring en wetenschappelijk onderzoek.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-09-14 - 18:34:48

Je moet eens 10 grijze natuurbroeden verkopen voor in de huiskamer,weetje wat het resultaat is?
10 terug,en daar moet je geen wetenschappelijke bewijzen voor hebben,da's realiteit,de mensen willen gewoon handopfok.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-14 - 18:41:47

Ik weet niet of je het door hebt, maar je geeft mij dus gelijk over belangen....


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-09-14 - 18:57:24

Niltava. Ook jij bent heel erg bezig met oordelen op basis van mensen hun mening. Ik heb ook een positieve mening over handopfok ook al verkoop ik zelf geen vogels. Maar als ik dat wel zou doen zou ik dus ook belangen hebben bij het laten horen van mijn mening?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-14 - 19:03:31

Nope, verwar meningen niet met feiten.
Maar bij 1 persoon orrdeeel ik, maar zoals al eerder aangegeven uit het verleden.
Ik heb nog belangen bij handopfok, nog bij natuurbroed papegaaien.
Wel heb door de jaren heen het een en ander gelezen, gezien en ervaren. Niet vanuit 1 type bron(bijv. een wereld van kwekers(beide)) maar ook wetenschappelijk ondezoeken.
Naast papegaaien is over dit onderwerp ook veel te vinden.

Waar ik bij het houden naar vogels(dieren) naar kijk is naar het dier. Hoe die het dichtst bij de natuur kan blijven, ondanks dat er domesticatie plaatsvindt.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-14 - 20:03:43

handopfok lijkt me niet verkeerd want de baby groeid met de menssen mee op en dan kan je er veel plezier aan hebben.als je een wildvang in huis zet ben je gewoon 9 van de 10 keer snel genezen want dat werkt meestal niet.de vogel begint te schreeuwen en in een notime is het een rotvogel en moet hij het huis uit zo gaat dat meestal terwijl de vogel er niks aan kan doen.
iedereen heefd een eigen mening erover de 1 vind het leuk handopfok te doen en de andere weer niet.en wat betrefd handopfok in de winkels vind ik wel normaal maar dat geld ook voor particulieren die dat doen.soms is het alleen zo raar hoe sommige de advertenties zetten,dan zetten ze er neer baby roodstaart 5 weken en supertam.tja 5 weken hoe kan je daar nu van zeggen supertam wat moet dat beesje aanrichten.
gr leon


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-14 - 20:34:30

Niemand heeft het over wildvang!!Is wel wat anders dan natuurbroed. Ook is meermalen aangegeven wat de nadelen zijn voor het dier.
Meningen lijkt mij gebaseerd te moeten worden op feiten en niet wat men wel denkt dat goed is.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-14 - 20:44:06

nee maar als je natuurbroed zelfstandig laat worden dat heefd toch hetzelfde effect die zijn moeilijker tam te krijgen als handopfok en dat is toch wat de meeste menssen willen een papagaai die tam is.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-14 - 20:47:39

quote
nee maar als je natuurbroed zelfstandig laat worden dat heefd toch hetzelfde effect die zijn moeilijker tam te krijgen als handopfok


Uit de bijdragen die eerder in dit topic staan, heb ik juist begrepen dat dat niet zo hoeft te zijn. Of zit IK nou niet goed te lezenwink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-14 - 20:53:40

Inderdaad moeilijker,maar zoals gezegd oa. door karel, dat een jong(en ouders) tot een "betere" vogel wordt. In de mensenwereld, een zelfbewuste gezonde individu.
Dus als de mensen, koper en kweker, gaan voor de makkelijkheid(handopfok) ontbreekt dat dus.
Als men dat geduld niet op kan brengen, is men dan op den duur de handopfok wel waard!!!
Vergeet niet, het is een verantwoordelijkheid voor een paar decenia!!
Ik denk overigens ook dat een natuurbroed-tamme vogel ook makkelijker een overgang maakt naar een eventuele tweede eigenaar.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-14 - 20:56:50

nee klopt het hoefd niet zo te zijn met andere woorden je moet veel geluk hebben en met handopfok heb je dat probleem veel en veel minder.pak maar eens een grijze van een maand of 4 in je handen natuurbroed dan laat je hem snel los.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-14 - 21:01:49

je hebt gelijk als je zegt als menssen geduld hebben.maar dat is juist het probleem dat hebben de meeste niet.je moet eens kijken hoeveel menssen papagaaien te koop zetten en dat komt vele malen door menssen die zonder na te denken een papagaai in huis halen zonder besef te hebben wat dat in houd.na een paar maanden gaat dat vervelen omdat hij bende maakt of dat hij schreeuwd en dan moet zo beest eruit en dan staat er meestal nog bij met pijn in mijn hard moet ik hem wegdoen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-14 - 21:08:28

Je hebt helemaal gelijk Leon. Er zijn erg veel impuls-aankopen, waar men later spijt van krijgt.

Maar wat denk je dat eerder impulsief wordt aangekocht: een natuurbroedvogel of het schattige handopgevoede kuiken wat je in de winkel zelfs mag aaien?wink ;)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-09-14 - 21:08:31

Niltava als ik u zo bezig hoor is er maar één goede oplossing,de vogels gewoon in hun natuurlijke omgeving laten en de gehele hobby verbieden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede