Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Handopfok door winkeliers, goed of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-11 - 22:04:14

quote:

weet het, heb geen enkele recht meer van spreken hier omdat ik niet bij de elite behoor. Dus bij deze bedankt! Erwin

Laat ze kletsen Erwin. Deze mensen worden toch al al te serieus meer genomen. Overal verstand van maar als je bij ze gaat kijken presteren ze ook niets.

Henk


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-09-11 - 22:34:46

Ik heb de afgelopen dagen het onderwerp niet kunnen volgen ivm met een lang weekendje bij mijn ouders.

Maar wat me nu opvalt is dat de plaatser van de berichten maar 1 keer op VogelArena geweest is, enkel om zijn gal te spuiten over 4 animals.

Nu zal ik niet degene zijn die beweert dat het wel meevalt met 4 animals, maar ik kan niet zeggen dat de werkwijze van djemi mij erg aanspreekt.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-09-11 - 23:07:48

Mee eens!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-11 - 23:43:19

Eigenlijk moet 4 animals ook dus de gelegenheid krijgen om zijn verhaal te doen.

Een verhaal heeft toch altijd 2 kanten, eerlijk is eerlijk.

Ik vind het ook jammer dat men gelijk persoonlijk wordt als men bepaalde zaken inprenteerd, iedereen heeft zijn eigen visie op bepaalde zaken/dingen.

Met persoonlijke aanvallen worden we weinig wijzer met zijn allen. Probeer standpunten te onderbouwen met goede feiten.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-11 - 23:45:06

quote
Maar wat me nu opvalt is dat de plaatser van de berichten maar 1 keer op VogelArena geweest is, enkel om zijn gal te spuiten over 4 animals.

Nu zal ik niet degene zijn die beweert dat het wel meevalt met 4 animals, maar ik kan niet zeggen dat de werkwijze van djemi mij erg aanspreekt.



Het verbaasde mij al bijzonder dat je een en ander (inclusief het taalgebruik) zover liet komenwink ;)
Welkom terug!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-11 - 23:55:59

Het zou beter zijn als deze persoon vaker kwam en nog eens reageerde.

Afgezien daarvan: de nadelen van papegaaienverkoop via verzamelpunten als winkels kunnen nooit genoeg benadrukt worden. Om over de meer specifieke aspecten van deze hele slechte nog maar te zwijgen. Toch vreemd dat daar in de papegaaienwereld nog discussie over gevoerd moet worden, terwijl de brede consensus in de wereld van bijvoorbeeld honden/poezen al lang in het nadeel van dergelijke verzamelplaatsen beslist is.

Opvangcentra (en ook marktplaats) zitten vol met huiskamerpapegaaien, of ze nu handopfok, wildvang, of natuurbroed zijn. Als je dan ook nog naar het enorme aanbod aan handopfok bedoeld voor de huiskamer kijkt, dan houdt je je hart vast: dit kan nooit goed gaan, zoveel geschikte baasjes zijn er niet te vinden.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-12 - 00:31:16

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-09-12 - 01:52:50

Ik had al een beetje het idee dat hier een soort persoonlijke wraakactie gehouden werd. Zijn/haar eigen mededeling dat marktplaats maar even vol is geplaatst met "dingen", het grove taalgebruik, duidt op iemand die al lang bezig is met zijn/haar gelijk te halen en dat niet krijgt.

Ik hoop ook dat djemi niet enkel hier op VogelArena is gekomen enkel om het verhaal hier te dumpen en dan weer weg te zijn.

Op de vraag wie er nog meer problemen heeft hier met 4 animals wordt hier niet echt gereageerd. Misschien koopt toch een ander soort liefhebber zijn vogels daar dan de liefhebbers die hier op VogelArena zitten.

Zoals Dennis altijd zegt, slechte reclame is ook reclame. De naam blijft wel hangen, en na verloop van tijd zijn mensen de reden van de naamsbekendheid toch vergeten. Of zo'n actie dan ook echt zin heeft, ik betwijfel het.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-09-12 - 01:56:34

ps voor Karel: Fijn te horen dat ik gemist wordt happy :) Al zal ik het onderwerp nu niet helemaal gaan strippen op taalgebruik omdat het er al iets te lang op staat, dat zou alleen maar verwarring veroorzaken.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-09-12 - 05:59:40

hallo
adriaan ik zal even uitleggen waarom ik nu anders over handopfok denk dan een jaar geleden.
ik ben sinds dat er sprake is van een blijvend import verbod eens goed na gaan denken.
als er geen import meer is en als je op welke verkoop site dan ook kijkt naar de advertentie,s. dan valt het mij op dat 90 procent van de te koop aangeboden vogels handtam is. ik ben bang dat als het zo door gaat het wel eens zeer moeilijk kan worden om nog jonge kweek koppels samen te stellen.
verder heb ik iemand leren kennen die ook vogels tam maakt maar hij doet dit pas na dat de vogels zijn uitgevlogen.
deze jongen krijgen dus het beste van twee kanten.
ze krijgen de voledige imprinting van de ouders en ze zijn niet bang voor je als je in de buurt komt.
perfekt toch.
ik had mischien mij in de vorige reaktie wat minder uitgesproken moeten reageren omdat ik onbedoelt een aantal mensen voor het hoofd stoot.
ik bedoel daar de kleine hobbyist helemaal niet mee.
het ging mij meer om de grote jongens die gewoon vogels verkopen als of het blikjes bonen zijn.
ik wil natuurlijk niemand vertellen hoe hij met zijn hobby bezig moet wezen.
en ik bergrijp ook best dat het heel mooi is om deze vogels groot te zien worden.
maar ik hou er niet van als ik op zo,n vervelende manier word aangesproken omdat ik mijn mening ook geef. daar bedoel ik jou niet mee hoor adriaan.
het was me echt niet te doen om mensen te beledigen als dit wel gebeurd is dan spijt mij dat zeer. sorry daar voor


groeten bert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-12 - 09:06:36

En door welke kwekers worden er zo veel vogels gekweekt dat zij onmogelijk voldoende baasjes kunnen vinden om een fatsoenlijk leven te leiden? Juist, door degenen die ze mishandelen in kweekbakken, broedkooien of hoe men ze ook maar noemen wil. Hoe creeren ze dit aanbod? Door zoveel mogelijk import vogels in een kleine ruimte te huisvesten. Het gaat dan overigens om een zeer beperkt aantal soorten.
Als je wat breder in de wereld van dierenhouden kijkt, dan is het heel normaal om het aantal nakomelingen te beperken, in plaats van ze te dumpen op een markt waar een groot deel (als ze geluk hebben) uiteindelijk in een opvangcentrum belandt.

Ziektes kunnen overal voorkomen, maar de risico's zijn op verzamelpunten vele malen hoger. Kwekers die deze punten gebruiken om veelvuldig van vogels te wisselen zijn natuurlijk net zo risicovol.

Terug naar het onderwerp: het maffiazootje dat ten koste van dierenwelzijn geld probeert te verdienen, van (massa)handopfokkweker tot winkel, is helaas via wetgeving nog niet aan te pakken. In een geval van djenco moet je nogal wat kosten maken om je recht te halen, terwijl het je daar eigenlijk nog niet eens om gaat: je wilt vooral mensen waarschuwen.
Gedomesticeerde dieren als puppy's en kittens zijn gelukkig niet eens (of nauwelijks) in winkels te koop. Echter, bij de exotische diersoort papegaaien wordt je doodgegooit met winkels die er veelal praktijken op nahouden die bij puppy's/kittens allang geleden aan de kaak zijn gesteld.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-09-12 - 09:51:11

sorry johan
wat puppys aangaat moet je hier in belgie is komen kijken hier zijn meer winkels die puppys verkopen dan jonge papegaaien hier heb je heel wat hondekwekers en dan zijn het echte broodkwekers wat ook te zien is aan de meeste hondjes .


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-12 - 12:18:32

In Nederland heb je bij mijn weten in ieder geval geen winkels met puppy's vergelijkbaar met de papegaaienwinkels. Er zal wel eens een winkel zijn met 1 nestje of zo (ben ik 1 keer tegengekomen en vervolgens nooit weer geweest). Er zijn natuurlijk wel broodfokkers die met name op marktplaats adverteren. Daar wordt algemeen voor gewaarschuwd.

Kennelijk is dat in Belgie anders (?). Toen ik een s rond keek voor een bepaald ras heb ik ook wel contact gehad met iemand vlak bij de grens van belgie die bij nader onderzoek een broodfokker bleek te zijn.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-12 - 15:08:40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-09-12 - 16:46:04

Nu snap ik er helemaal niets meer van,wij handopfokkers worden er van beschuldigd dat er te veel vogels gekweekt worden waarmee de markt overspoeld word,aan de andere kant beschuldigd men ons nog eens dat er te weinig kweekvogels(natuurbroed)op de markt komen.Wat gaat men dan met deze natuurbroed doen,juist kweken.
Vraag mij dan af wie hier om de centen kweekt?
Als mijn dieren kweken is mij dat goed,kweken ze niet is mij dat ook goed,als ik jullie hoor moeten ze koste wat kost kweken,daar hebben jullie toch de natuurbroed voor nodig omdat deze gemakkelijker tot kweken te bewegen zijn.
Wat mij ook opvalt is dat er sedert het import verbod over deze zaken geklaagd word terwijl er destijds met de import nauwelijks iets over gezegd werd,hier word enkel aan eigen belang gedacht en niet aan papegaaien




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede