Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Handopfok door winkeliers, goed of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-19 - 12:24:06

Ok JAn,

Vind het nog steeds een vreemde reactie van je, ben ik niet gewend van je.
Volgens mij heeft dit onderwerp helemaal niets te maken of ik voor of tegen ben. Maar met gedrag van de vogels.
Wat ik hoopte dat je het was opgevallen, ja dus. Wat heb je er aan gedaan(of wordt ik nu weer persoonlijk). In mijn beleving van de hobby kijk iki bij onnatuurlijk gedrag naar wat ik er aan kan doen.
Bijvoorbeeld in dit geval lekkere dingen buiten leggen, ze eens buiten doen, beplanting(gras, takken) dus het buitenhok aanlokkelijk maken. Dit zoadat ze hun volledig gedrag ook buiten vertonen(lijkt me ook leuker om ze dan te aanschouwen dan alleen in een binnenhok).
verder si het natuurlijk gezodner als ze buiten kunnen komen.
Uiteindelijk moet elke vogel te verleiden zijn.
denk bijv. dat Hawkeye je daar wel wat van zou kunnen vertellen.

Waarom je ze dan meteen een spuitje moet geven of naar Afrika moet sturen is mij een raadsel.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-19 - 12:28:10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niltava, misschien heb je het zelf niet in de gaten maar veel van je reacties zijn echt persoonlijk getint.
Als wij je er dan een antwoord op geven draai je het om en stellen wij ons aan of zien jouw argumenten verkeerd. Misschien moet je nog eens heel goed lezen wat je werkelijk schrijft.

Overigens is een persoonlijke vendeta op wie dan ook in een discussie nooit goed. Juist omdat deze vedeta's een verkeerd beeld kunnen schetsen. Dus tegen wie je de vedeta ook hebt, kun je niet proberen deze buiten de topics te houden?

Als ik jou echt verkeerd heb begrepen in je opmerkingen dan mijn excuses, ze kwamen namelijk zoals gezegt wel persoonlijk over!

Inhoudelijk reageer ik niet meer op dit onderwerp. Denk dat mijn mening wel duidelijk genoeg is en ook onderbouwd.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-09-19 - 12:29:49

Dat bedoel ik een beetje met de marktwerking. Het is en blijft een kwestie van vraag en aanbod.

En het is waar dat we (huize Brinkers) de afgelopen jaren daar wat makkelijker over dachten, en dat ook meningen veranderen.

Dat is ook van de redenen waarom er vanaf volgend jaar jongen door de ouders groot gebracht gaan worden, en dat er er andere soorten gekocht gaan worden.

Je moet ergens beginnen he. En we zullen zien waar het ons naar toe leidt.

quote
Even een lullige doortrekking van die redenatie, dus als je ze als soepkippen kon verkopen?

Het antwoord daarop mag duidelijk zijn. Zo duidelijk dat ik hem niet beantwoord happy :)

Al snap ik wel wat je bedoeld. Je moet vooruit kijken, en daar je vogelbestand wat op aan passen. Al kun je nooit helemaal zeker zijn wat de toekomst gaat brengen. Echter met de grote papegaaien (die een behoorlijke leeftijd kunnen halen) zou je al 30 jaar vooruit moeten denken, wat het heel lastig maakt. Want wie kan dat?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-19 - 12:37:49

Ik houdt er niet van om specifieke gevallen te bespreken. Echter, hier is duidelijk sprake van bedrijfsmatige argumenten en een bedrijfsmatige opzet (hierbij is overigens winst/inkomstenbelasting verschuldigd). Deze wijze van denken wordt nu juist aangemoedigd door het bestaan van winkels en handel in handopfok.

De markt regeert alleen voor degenen die op die markt willen opereren. Je bent niet verplicht om met x aantal koppels grijzen te kweken. Er zijn meer dan genoeg andere mogelijkheden.



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-09-19 - 12:44:02

Wellicht kan ik voorzichtig de volgende conclusie trekken uit deze discussie.

Het grootbrengen van babypapegaaien levert gedragsproblemen op, zeker vanaf jonge leeftijd en in de huiskamer terecht komen.

Als liefhebber weten we hiervan maar vanuit commerciele motieven en plaatsgebrek sluiten we onze ogen en gaan we gewoon door,

Natuurbroed is pas een optie wanneer de vogels een hogere omloopsnelheid hebben en genoeg rendement.

Het belang van een goed en lang vogelleven is ondergeschikt aan het financieel belang.

Hoe gelukkig een vogel is in gevangenschap wordt bepaald door het type vogelliefhebber die met deze vogels kweekt en ermee omgaat.

Zijn huiskamervogels gelukkig in een lang huiskamerleven, naar mijn mening niet.

Als liefhebber moet je zelf de keuze maken of je mee werkt met het instand houden van veel huiskamerleed en gestreste papegaaien.

Eigenlijk een treurige zaak die speelt in de vogelwereld.

Ruud


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-09-19 - 12:47:03

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oh, had ik nog niet verteld. De opzet is inderdaad bedrijfsmatig. Dit was een verplichting vanuit de gemeente om vergunning te krijgen om het hok te mogen bouwen. Dus officieel is het een bedrijf, waar netjes belasting over betaald wordt.

Betekent niet persee dat je het bedrijf runt op basis van maximale opbrengst. Want het levert echt niet veel op.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-19 - 12:59:22

niltava je hebt gelijk jongen pfffffffff
er mag weinig tegen gereageerd worden tegen jou he.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-09-19 - 13:01:35

Zitten wel aardige conclusies bij Ruud.

Zal even mijn conclusie naast die van de jouwe leggen, misschien komen we ergens.

quote
Het grootbrengen van babypapegaaien levert gedragsproblemen op, zeker vanaf jonge leeftijd en in de huiskamer terecht komen.

eens


quote
Als liefhebber weten we hiervan maar vanuit commerciele motieven en plaatsgebrek sluiten we onze ogen en gaan we gewoon door,

Mijne:
Als liefhebber weten we hiervan maar vanuit diverse motieven sluiten we onze ogen en gaan we gewoon door

quote
Natuurbroed is pas een optie wanneer de vogels een hogere omloopsnelheid hebben en genoeg rendement.

Mijne:
Natuurbroed is een optie als er meer vraag naar is.

quote
Het belang van een goed en lang vogelleven is ondergeschikt aan het financieel belang.

Oneens

quote
Hoe gelukkig een vogel is in gevangenschap wordt bepaald door het type vogelliefhebber die met deze vogels kweekt en ermee omgaat.

eens

quote
Zijn huiskamervogels gelukkig in een lang huiskamerleven, naar mijn mening niet.

Wat is gelukkig? Kan ik dus niet mee eens zijn

quote
Als liefhebber moet je zelf de keuze maken of je mee werkt met het instand houden van veel huiskamerleed en gestreste papegaaien.

Mijne: Elke vogelliefhebber werkt (direct of indirect) mee aan het instant houden van misstanden in de vogelhouder, waaronder huiskamerleed en gestreste papegaaien. Enige optie om niet mee te werken, is geen enkele vogel houden.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-19 - 13:06:04

zo is dat agabird


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-19 - 13:10:16

quote

Overigens is een persoonlijke vendeta op wie dan ook in een discussie nooit goed. Juist omdat deze vedeta's een verkeerd beeld kunnen schetsen. Dus tegen wie je de vedeta ook hebt, kun je niet proberen deze buiten de topics te houden?

Leg je weer me iets in de mond. Ik heb geen wraakacties of vendetta's!!!!!!!!!!!!!!!!
Er is MIJ niets aangedaan, dus waarom zou ik wraak willen. Bovendien denk ik niet in die termen!!
Verder zie ik nergens dat ik mijn eigen woorden omdraai. Weer een beschuldiging!!

quote
Niltava, misschien heb je het zelf niet in de gaten maar veel van je reacties zijn echt persoonlijk getint.
Als wij je er dan een antwoord op geven draai je het om en stellen wij ons aan of zien jouw argumenten verkeerd. Misschien moet je nog eens heel goed lezen wat je werkelijk schrijft.

?? ik doe dat, jij ook??
Ik vraag diverse keren of objectieve mensen ook de dingen zien in mijn stukjes waarvan jij me nu beschuldigd. Altijd is dat negatief. Maar goed het zal weer aan mij liggen of an die mensen...


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-19 - 13:11:48

Amen!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-19 - 13:13:02

Zolang het eerlijk en oprecht gebeurt leon, prima


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-19 - 13:17:30

ja dat vind ik ook maar je bent veel te veel persoons gericht met je opmerkingen en dat is gewoon vervelend.je moet iedereen in de waarde laten want er zijn voorstanders en tegenstanders.ik doe zelf geen handopfok maar ik ben er ook niet op tegen.en eerlijk is eerlijk er is gewoon veel vraag na en dat menssen dan de vogels als baby al verkopen vind ik niet erg.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-19 - 13:27:54

quote
Even een lullige doortrekking van die redenatie, dus als je ze als soepkippen kon verkopen?


Zo lullig is die gedachte niet eenswink ;). Ik ben ooit zo stom geweest om 30 bosfazanten via de broedmachine te kweken. Was geweldig leuk om te doen, maar niemand wilde ze zelfs maar gratis hebben! Kun je raden wie ze uiteindelijk heeft opgehaald.sad :(

Wel een goede les geweest om de markt beter in de gaten te houden.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-19 - 13:29:16

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

(Reactie op leon)
Daar verschillen we dus in. Ik zie het liever niet gebeuren. In deze discussie wordt je soms wel erg één kant opgeduwd.
Dat sommige mensen een vogel in huis willen hebben snap ik best. Ik wil daar echt geen wet voor proberen te krijgen, al zou ik het niet jammer vinden als het aantal minder wordt.

Misschien ben ik te persoonlijk geworden, in mijn beleving valt dat wel mee. Ik heb Jan gevraagd over zijn grijzen, was een oprechte vraag geen aanval. Ik heb hawkeye gevraagd naar zijn uitspraak in smenhang met zijn (naar nu blijkt) verleden met handopfok. Is dat een persoonlijke aanval?? Zou je zo kunnen opvatten. Niet bedoeld, maar bedoeld meer duidelijkheid te krijgen(waar staat iemand nu!!)
Verder heb ik een aantal mensen(waaronder jou waarschijnlijk) erop gewezen(aangevallen????) als ze een conclussie trokken van het doet de papegaaien niets terwijl er een paar reacties eerder er diverse argumenten gegeven zijn(niet door(alleen) mij).
Begint overigens nu een vendetta op mij te lijken.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 111 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede