Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-23 - 15:19:10 send message to Raimond Wolfert

quote
Je mag de import verbieden vogels zullen toch worden gesmokkeld.
Integendeel met een gekontroleerde import kan men de prijzen nog enigsinds drukken indien men dit uitsluit zal er nog veel meer ilegaal binnen komen en aan woeker prijzen want dan zal er geld mee te verdienen zijn en zullen er meer risico's worden genomen want waar geld mee te verdienen valt,is in trek hoe je het draaid of keerd



Woekerprijzen? Ik ben benieuwd of kwekers bv illegale grijzen zouden kopen voor meer dan 500 euro per stuk.
Anderzijds zou het in bezit hebben van een illegale vogel gewoon heel zwaar (10.000 euro ofzo) beboet moeten worden, kwekers zouden geregistreerd moeten staan en er zouden stamboeken moeten komen. Dan valt de illegale handel wel redelijk weg denk ik.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-23 - 15:38:47 send message to jani

En wat met de ara,amazones en consoorten
Registreren en stamboom en nog wat verplichtingen.
Vraag mij dan af waar de hobby dan is?


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-23 - 15:56:13 send message to Raimond Wolfert

Wat dan de hobby nog is?
Ja het is een werk zeg, pfoe. Ik denk dat mensen er helemaal van afschrikken.
Je moet een hond toch ook registreren, nou er lopen bijna geen honden meer, iedereen zag het niet zitten om ze te laten registreren.
Ook voor ara's, amazone's e.d is een stamboek mogelijk.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 16:21:14 send message to Wickingh

Ik ben het hier weer met de vorige spreker eens,een verbod op import heeft voor de kweker een voordelig aspect, er is geen oneigenlijke concurrentie meer. Vergelijk het maar met arbeid als je verbied aan werknemers buiten je landsgrenzen om te komen werken voor salarissen die bijv. 4 keer zo laag zijn als de Nederlandse, wordt de buitenlandse werknemer even interessant als de nederlandse.Als papegaaien niet meer binnen komen voor prijzen die beduidend lager liggen dan de kweek in nederland ,is dit alleen maar gunstig voor de nederlandse kweker. Import is mijns inziens niet nodig want de meeste papegaaien worden in voldoende hoeveelheden gekweekt.De enige die daadwerkelijk belang hebben bij voortzetting van deze wildvang import zijn de grote jongens in de papegaaien handel. Ik heb de petitie daarom wel ondertekend.

mvg Frank


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-23 - 16:53:17 send message to henkmeer

als de kweker ook zijn prijzen eens zou aanpassen aan de prijzen van import wordt het misschieen ook wel wathappy :)

Henk


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 17:32:28 send message to Wickingh

Denk je dat ik een vogel uit mijn geteste bestand ga verkopen voor dezelfde prijzen als wildvang. Ik heb liefde voor mijn vogels en mijn kweek en daar mag een prijskaartje aanhangen dat hoger is dan wildvang.

mvg Frank


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-23 - 18:00:00 send message to henkmeer

wat heeft liefde voor je vogels met de prijs te maken??
Ik ga met import vogels net eender om als met eigen kweek vogels

Henk


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 18:10:29 send message to Wickingh

Het heeft ermee te maken dat bij jou je prijskaartje afhangt van onnodig dierenleed en bij mij niet , je moet niet bij me aankomen met verhalen dat wildvang zo geweldig behandelt wordt tussen moment van vangst en het moment dat hij op zijn eindbestemming komt, als je dat wilt goed praten ""met ik behandel al mijn vogels even goed of het nu wildvang is of niet"" dan mag je wel eens in de spiegel gaan kijken.Elke vogel wordt bij mij goed behandeld ongeacht waar ze vandaan komt.Er is bij de meeste soorten geen wildvang meer nodig en ik kan mijn vogels dan met een zuiverder geweten en pijn in mijn hart [het zijn toch een soort kindjes van me ]verkopen . Jou vogelliefde ligt naar aanleiding van jouw opmerkingen toch erg dicht in de buurt van je beurs

Frank


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-23 - 18:16:08 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Frank, volgens mij begrijp jij Henk niet goed!
Henk bedoeld juist dat je als kweker de prijzen naar beneden moet gooien zodat je een goede concurerende prijs kan zetten tegen de import prijzen. Als de eigen kweek vogels namelijk voor dezelfde prijzen op de markt worden gezet als de import vogels dan wil niemand nog import hebben. Dus de prijzen doen er in dit geval heel veel toe. Juist de hoge prijzen voor eigen kweek vogels maakt dat mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten terug blijven grijpen naar import.

Natuurlijk bedoeld hij het niet als verplichting omdat hij ook heel goed weet dat er een prijskaartje hangt aan kwaliteit maar laten we wel eerlijk blijven. De prijs is er voor de concument nog altijd hoofdreden 1 voor om te beslissen en dan pas kijken ze verder.

Erwin wink ;)


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-23 - 19:07:11 send message to Raimond Wolfert

Ik denk wel dat het mogelijk is als je een natuurbroed kuiken alleen gesext verkoopt voor importprijs. Dit is in elk geval mijn bedoeling, alleen de kweekvogels worden getest. Alle kweekvogels dan hewink ;)


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-23 - 19:10:53 send message to henkmeer

Erwin jij begrijpt het.
Als ik soms de prijzen van bepaalde vogels zie,die soms wel 3 of 4x de prijs van een import vogel is, begrijp ik het prijsverschil niet zo.
Dus zal een liefhebber die die vogels bij een importeur zie zitten, en niet die woekerprijzen die sommige voor zijn vogels durft te vragen kan betalen, toch de vogel uit de import nemen.
Dit wil niet zeggen dat die man niet goed is voor zijn vogels.
Het begint er de laatste tijd steeds meer op te lijken dat hoe duurder je vogels zijn, dat je dan ook meteen een betere kweker bent.
Henk



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-23 - 19:11:35 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
nou er lopen bijna geen honden meer
Dan is die poep die ik onder mijn schoenen heb zeker altijd van dezelfde hond, ezel die ik ben.laugh :D

Verder komen we toch weer op het aspect €€€ uit. Het moet kunnen allemaal maar niet ten koste van mijn beurs.

wink ;) Peter


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 19:35:37 send message to Wickingh

Hai Erwin,

naar mijn bescheiden mening is alle waar naar zijn prijs ,als ik kijk naar het dierenleed dat komt kijken bij het importeren is elke euro die daaraan uitgegeven er een te veel, ik bied daarin tegen mijn vogels een redelijk bestaan in mijn volieres en dat mag wat kosten.Ik blijf dan ook van mening dat iedereen uiteindelijk er beter van wordt [op enkele grote importeurs na] als de import van wildvang verboden wordt, zowel de kweker als degene die zijn vogel in de huiskamer haalt. De kweker die fatsoenlijke prijzen kan vragen en de consument die een tamme en gezonde vogel aan kan schaffen.Ook snap ik de opmerking niet dat ik ze te duur aan zal bieden de beste man weet niet eens wat ik kweek en wat voor prijzen ik vraag.Als ik als kweker te veel vraag heeft ook als de import gestopt wordt iedereen de mogelijkheid om naar een andere goedkopere kweker te gaan. Simpelweg een kwestie van vraag en aanbod.

mvg Frank


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-23 - 20:00:14 send message to henkmeer

Frank hoop niet dat je je persoonlijk aangevallen voelt, is zeer zeker niet de bedoeling van mij.
Ik weet inderdaad niet wat jij kweek, maar aan de ander kant zal jij ook niet weten wat ik kweek wink ;)
Ik verkoop ook mijn vogels voor een redelijke prijs, maar als ik soms zie wat andere voor de zelfde vogels vragen, kan ik heel goed begrijpen dat somige mensen import vogels kopen.
Ik koop soms zelf ook importvogels, dit zijn dan vogels die je bijna niet als eigenkweek kan kopen omdat er weinig mensen zijn die er mee kweken vanwege de kleur of het geluid dat ze maken.

Henk


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 20:38:45 send message to Wickingh

Hai Henk,

ik vind het geen enkel probleem als een discussie scherp wordt gevoerd met inhoudelijke argumenten zolang het geen aanvallen op de persoon zelf zijn kan ik best tegen een stootje.Ik heb al eerder gezegd dat iedereen het recht op een eigen mening heeft , dus jij ook.
Kortom niets aan de hand Henk,

mvg Frank




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede