Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-15 - 13:14:35 send message to theelepeltje

waarom doe je zo onduidelijk je kan toch zeggen waar het op staat.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-15 - 13:49:39 send message to goulds

theelepeltje,je moet geen slapende honden wakker maken,snap je 'm nu?

voorstanders lezen ook forums en zo worden eventuele doorstromingen gestopt.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-09-15 - 14:11:07 send message to bert1974

die iligale wegen lopen toch na een klein poosje weer tegen de lamp in de eerste plaats is er altijd wel weer een oetlul die zijn mondje te groot heeft.
en justitie is ook niet gek natuurlijk.
die weten ook wel hoe het werkt.
jammer genoeg.

groeten bert


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-09-15 - 17:18:15 send message to pitylus

Bert ,

Wie zegt dat het ilegale wegen zijn !! wacht toch even af , normaal mochten er vogels binnenkomen die GERINGD waren vanaf 1 juli , maar voorlopig is er nog niets vrij gegeven zodat er nog niets kan komen .


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-09-15 - 17:53:40 send message to Daniel

Zo richten veel braziliaanse kwekers zich tegenwoordig meer en meer op voor hen inheemse zangvogels ipv putters en dergelijke. Dus dan heb je het over legale geringde import happy :) (en nakweek en geen wildvang)


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-09-15 - 23:13:02 send message to vogelkooi

Maar de geringde vogels moeten toch van een erkend kweekstation komen of hoeft dat niet meer?Mike


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-09-16 - 05:59:20 send message to bert1974

sorry voor mijn ongeduld.
en dat ik daar nu ik het zelf terug lees een beetje negatief over ben.
ik zal afwachten.

groeten bert


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-16 - 19:21:29 send message to chrislaevers

Ik ben daar wel negatief over. Mensen hier hebben er gewoon alles voor over om maar een vogel vast te krijgen. Hoe maakt niet uit als het maar gedekt wordt met een dik deken van zogezegde legaliteit. Als de mensen hier hun hand er niet voor omdraaien om wildvang te ringen (de vraag is er toch en we zullen effe een oogje dicht knijpen!), denken jullie dan echt dat vogels die komen uit Zuid-Amerika met een ringetje om en wat papiertjes er bij legaal zijn? Doe me niet lachen! In dat continent net zoals in Afrika ,koopt men papieren (alle papieren tot geboorteaktes toe) en in het ringen zullen ze waarschijnlijk een heel stuk steviger bedreven zijn dan hier gezien hun preciare levensomstandigheden. Dus als je zo'n vogel binnen krijgt, vraag je maar af of die wildvang is of nakweek. Op de Zuid-Amerikaanse manier is 'nakweek' als de vogel drie dagen in een kooi zit! En waar zijn die adressen van die kweekcentra? En wie zijn die mensen? En wat zijn hun connecties? Maar dat willen we niet weten als we die ene pop of die ene man maar binnen kunnen halen. Ik baal van de speculaties op mogelijke achterdeurtjes her en der... via de Canarische Eilanden... via daar... via de Balkan (vandaar moet je vooral kwaliteit verwachten!). Binnen enkele jaren exporteren de Chinezen vogels naar Europa (dat is nog een gat in de markt voor hun) en daar zullen ze hun hand ook niet voor omdraaien. Waar zijn we mee bezig? We hebben de luxe gehad van vrije import. Kwekers op leeftijd vertellen mij dat als ze jaren geleden een importvogel kochten er een tweede in de doos gestoken werd gratis. Dat het toen echte shopping was: twee van die, drie van die, één van die.
En dat eeuwig gezeur over de werkgelegenheid die dan verdwijnt voor die arme mensen! Als mensen moeten leven van wildvang van vogels dan is er iets drastisch verkeerd met de regering van die landen waar die mensen in wonen. Dat pover systeem berust er uiteindelijk op dat de mensen op het terrein peanuts krijgen en de 'dikke nekken' in de stad de winst strijken om het appartement van hun zoveelste minnares te betalen. Dat is Zuid-Amerika. En dan spreek ik nog niet over de epidemische corruptie in officiële ambten die in dat continent in eerste instantie de mensen treft, laat staan de vogels!. Als daar ooit een vogel volledig (!)
legaal in Europa komt, dan moet dat volgens mijn inzicht een unicum zijn!.
Uiteindelijk blijven we profiteren van de armzalige toestanden daar en de habitats van fauna en flora zijn sowieso ten dode op geschreven en zullen eindigen als knusse toeristische, winstgevende attracties voor dollargifted mensen die in feite geen snars notie hebben van fauna en flora en die al schrikken als ze een mier in hun keuken zien. Al die intacte gebieden zullen uiteindelijk 'opgekuist' worden zodat ze toegankelijk worden meer en meer voor dat publiek onder de mom van 'beschermd natuurlijk gebied'. In al deze bedenkingen laat ik het opportunistisch denken van een rotverwende Europese burger achterwege (waaronder ikzelf).
Vaak wil ik er niks meer over weten en alleen maar kijken naar mijn kikkers in de vijver en de langpootmuggen die stervende zijn.
Christine.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-16 - 19:38:06 send message to Niltava

Hmm wat zijn we weer lekker generaliserend en vooroordelend bezig. En de tijden dat men een tweede vogel erbij kreeg?? Zijn al heeeeel lang voorbij. Daar moeten we nu niet meer aan refereren, dan kunnen we het over de slaven en DDT etc hebben.
Vergeet niet dat je zelf ook vogels hebt!!
Trouwens de zgn arme landen lopen snel in, welliswaar niet iedereen daar maar daar staat de wereld ook niet stil (hier in Nederland lijkt dat wel vaak het geval).

Laten we afwachten, blijf me alleen afvragen of de natuur en de mensen hier en aldaar bij de abrupte stop op import gebaad zijn. Volgens mij was een afbouw met quota beter geweest.
Denk dat er ook geen vogel minder om wordt gevangen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-16 - 20:49:10 send message to chrislaevers

Er zal indd geen vogel minder om gevangen worden. Markten worden immers overal en altijd elders gecreëerd. Daar gaat het niet om. En als mensen alleen gebaat moeten zijn met het vangen van vogels, dan is dat voor mij geen reden om dat vogelvangen in stand te houden. Daar ga je een populatie mensen of vogels niet mee verder helpen, integendeel.
En waarom niet referen naar vroeger? Wat is daar verkeerd mee, Niltava? Mensen doen dat voordurend. Tijden veranderen en daar hebben sommige mensen het moeilijk mee. Ik ben in elk geval niet gebaat met een vogel waar er tien voor hebben moeten creperen onderweg en waar de eigenlijke vanger geld voor heeft gekregen waar hij nog geen week zijn familie mee kan voeden. En dat is de realiteit. Vertel me geen verhaaltjes. De habitat wordt leeggeroofd, de mensen ter plaatse krijgen peanuts en wij staan te kwijlen. En al dat gedoe over legale kweekkplaatsen in Zuid-Amerika... ik sluit ze niet uit, misschien enkelen. Maar die die recent als paddestoelen zijn verrezen of zullen verrijzen, daar zou ik toch maar ferm mee lachen of mee huilen, zoals je verkiest. 't Is gewoon een gat in de zwarte markt die effen wordt gereanimeerd, een variatie op andere takken van de zwarte markt. Meer is dat niet.
En ja ik heb import vogels. Ik heb ze als een naiëve trut gekocht: een koppel Afrikaanse wevers die niet eens bij elkaar pasten. Maar ik leer bij en snel.
Nu koop ik Afrikaanse wevers die ergens los zitten en in een volière verloren zitten (recup van de zo overvloedige import). Oud of jong maakt me niet uit, een mankement hier of daar nog minder. Ik heb mijn visie en ik doe allang niet meer mee aan een koppeltje van 2006 of een koppeltje van 2007 onverwant. Dat interesseert me geen snars. Ik wil niet mee doen aan die zwarte markt en zwart is ze. Ze is zo zwart in in de mate dat wij 'blind' willen zijn. Zo gulzig eenvoudig is het.
Christine.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-16 - 21:35:43 send message to Niltava

quote
Er zal indd geen vogel minder om gevangen worden. Markten worden immers overal en altijd elders gecreëerd. Daar gaat het niet om. En als mensen alleen gebaat moeten zijn met het vangen van vogels, dan is dat voor mij geen reden om dat vogelvangen in stand te houden. Daar ga je een populatie mensen of vogels niet mee verder helpen, integendeel.

?? heb ik dat ooit gezegd. Ik bekijk het realistisch. We knoeien op allerlei manieren met de natuur. Gaat hier en daar wat beter.Vangen ze niet voor ons, dan voor een ander, vangen ze niet voor de ander dan is het bos/savanne etc. van geen waarde en zal men minder geneigd zijn het te beheren/beschermen. De vogels zullen verdwijnen.
quote
En waarom niet referen naar vroeger? Wat is daar verkeerd mee, Niltava?

Er is geen enkele relatie met nu. Wat kan ik met de zaken uit het verleden te maken?? Kan ik bijv. het helpen dat er slaven waren, dat dieren mishandeld werden?? Nee, dus irelevant. Geschiedenis levert vaak stof om rare dingen te doen(oranjemarsen Ierland bijv.)

quote
...... Ik ben in elk geval niet gebaat met een vogel waar er tien voor hebben moeten creperen onderweg

Breng je graag in gedachten dat je zelf vogels hebt...
Verder dat creperen is grotendeels al weer iets van vroeger. 1 op de 10 dat is iets van 10-20 jaar terug.

quote
En al dat gedoe over legale kweekkplaatsen in Zuid-Amerika... ik sluit ze niet uit, misschien enkelen. Maar die die recent als paddestoelen zijn verrezen of zullen verrijzen, daar zou ik toch maar ferm mee lachen of mee huilen, zoals je verkiest.

Misschien wel, misschien niet. Denk dat je de inwoners zeer tekort doet, ze leven daar heus niet in een stenen tijdperk meer hoor.

quote
't Is gewoon een gat in de zwarte markt die effen wordt gereanimeerd, een variatie op andere takken van de zwarte markt. Meer is dat niet.[/qote]
Kom op, je hebt inside info?? Anders kun je niet zo maar iets zeggen. Hoorde gisteren dat belgen massaal vogels uit de natuur halen, dus jij ook !!???

[quote]En ja ik heb import vogels. Ik heb ze als een naiëve trut gekocht: een koppel Afrikaanse wevers die niet eens bij elkaar pasten. Maar ik leer bij en snel.
Nu koop ik Afrikaanse wevers die ergens los zitten en in een volière verloren zitten (recup van de zo overvloedige import). Oud of jong maakt me niet uit, een mankement hier of daar nog minder. Ik heb mijn visie en ik doe allang niet meer mee aan een koppeltje van 2006 of een koppeltje van 2007 onverwant. Dat interesseert me geen snars. Ik wil niet mee doen aan die zwarte markt en zwart is ze. Ze is zo zwart in in de mate dat wij 'blind' willen zijn. Zo gulzig eenvoudig is het.

?? wat is daar zwart aan?? Zijn gewoon oude vogels. Jammer dat je door je verbitterdheid hier zoveel onrecht doet aan de bewuste kwekers hier.


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2007-09-16 - 21:36:00 send message to dasc

Als ik dit lees, ben ik blij dat er een topic 'mijn nieuwste aanwinst' bestaat, waar kwekers blij hun kweekervaringen en nieuwe aankopen tonen. NIET ALLES IN DEZE WERELD IS WIT OF ZWART.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-16 - 22:02:51 send message to Karel

Al met al voldoende redenen om onze schouders er onder te zetten en ons best te doen om te kweken met de vogels die we hebben. De massa-import wordt dan overbodig en we hebben hebben idd dan nog eens wat leuks te melden onder "mijn nieuwste aanwinst".



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-09-16 - 22:07:18 send message to Wickingh

quote
Al met al voldoende redenen om onze schouders er onder te zetten en ons best te doen om te kweken met de vogels die we hebben. De massa-import wordt dan overbodig en we hebben hebben idd dan nog eens wat leuks te melden onder "mijn nieuwste aanwinst".



Here here happy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-16 - 22:09:52 send message to Niltava

Inderdaad!!
We kunnen beter kweken dan onszelf schoon proberen te praten en anderen te bedoezelen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede