Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-02 - 22:30:38 send message to Lennart

Henk, in januari van dit jaar zijn er foto's vrijgegeven door de AID die te maken hadden met een importzending van Dennis in januari 2005.... meer dan de helft was dood!!!!!


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-02 - 22:32:46 send message to thuis

Volgens Niltava stamt het filmpje al uit 70-80 dus nog ouder dan 10 jaar maar dat doet er niet zoveel toe. Als het vandaag de dag nog zo moet gaan...sad :( terwijl er zo veel beschermings-instanties zijn ! Als dit al zoveel jaren geleden voorkwam en wij vandaag de dag zo beschaafd zijnshocked 8O dan zouden deze praktijken dus al lang afgeschafd moeten zijn.
Van Lennart begrijp ik: niet dus.
Blijft heel triest.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-02 - 22:34:37 send message to henkmeer

als dat elke keer zou gebeuren, zou geen handelaar vogels importeren.
Je moet is met een importeur gaan praten en vragen aan welke eisen de kooien moeten voldoen welke gebruik worden voor de import van papegaaien, je zult versteld staan

henk


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-02 - 22:35:19 send message to thuis

angry
quote
in januari van dit jaar zijn er foto's vrijgegeven door de AID die te maken hadden met een importzending van Dennis in januari 2005.... meer dan de helft was dood!!!!!

angry
waarom komt er dan geen VERBOD bij Dennis. Als er al vergunningen voor import afgegeven worden dan kan men die toch ook weer intrekken!?!
Lennart, heeft de AID nog aktie ondernomen? of komt Dennis er weer gewoon mee weg?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-02 - 22:36:18 send message to Niltava

De vraag is dus of het nog altijd zo gaat.
Er zijn een paar van deze filmpjes in omloop, deze komen steeds weer terug.
Hoewel ik niet de hoop dat het veel beter zal gan is het natuurlijk wel de vraag of dit de regel is.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-02 - 22:40:31 send message to thuis

quote
aan welke eisen de kooien moeten voldoen welke gebruik worden voor de import van papegaaien

ik heb de transportkisten van ara's geziensad :(, net leeggehaald met een hele massa ara's, zonder een enkele staartveer!. Waren er voor transport al uitgetrokken, anders werden die staartveren vies en kapot getrapt en nu zouden ze sneller weer aangroeien.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-02 - 22:43:56 send message to henkmeer

Thuis,is dat regel of soms?
sommige "liefhebbers" doen dat zelf ook , anders zijn ze niet op kleur voor de tt.

Henk


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-02 - 22:45:00 send message to Lennart

Laat ik wat relativeren....

Bij ons zijn spreeuwen en mussen, alhoewel de mussen nu een bedreigde diersoort is, algemeen...dat is dus in Zuid-Amerika zo met papegaaien/parkieten.
Als je geen inkomen hebt is dit dus één van de manieren om aan dat inkomen te komen...
Zouden wij ook doen als er veel belangsteling zou zijn voor onze spreeuwen/mussen....
Maar neemt niet weg dat dit ongehoord en onfatsoenlijk is! De "vanger" kan je niet zo veel verwijten.
Degene die je wel wat verwijten kan zijn de importeurs die met een vriendelijke lach om hun mond jou een importvogel verkopen!

Lennart sad :(


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-02 - 22:48:31 send message to thuis

Nee Henk, dat weet ik niet. Ik was bij Dennis en zag het daar gebeuren. Omdat ik die kale ara's heel erg naar eruit vond zien (net mannetjes zonder benen) heb ik doorgevraagd over hoe dat kwam en waarom dat gedaan werd. Ze zaten net met een heleboel in een kleine draadkooi van 1.50x1.50 en ik was er boos over.
Liefhebbers verwijderen wel eens een beschadigde staartveer voor de TT omdat dan inderdaad sneller een mooie, nieuwe veer, terug komt.
Dit is niet te vergelijken met de wijze waarop de vogels ingekort worden om zo met meer in het houten kistje te passen.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-02 - 22:50:16 send message to henkmeer

dus als je geen inkomen heb mag je wel vangen maar niet verkopen?

Henk


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-02 - 22:52:36 send message to thuis

quote
Degene die je wel wat verwijten kan zijn de importeurs die met een vriendelijke lach om hun mond jou een importvogel verkopen!



maar zijn importeurs niet verplicht zich aan regels te houden? Je kan toch ook importvogels betrekken van kwekerijen aldaar die wel enigszins betrokken zijn bij de vogels. Een importeur kan toch verplicht worden zijn vogels te importeren volgens kontroleerbare kanalen.
Of ben ik nu te optimistisch?


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-02 - 22:54:11 send message to henkmeer

Daarom zei ik net ook ga is praten met een importeur aan welke eisen hij voldoen

Henk


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-02 - 22:58:49 send message to Lennart

Daar op Schiphol is toen procesverbaal opgemaakt over dat geval. Maar daar horen we natuurlijk niks meer van!
Ik denk dat de overige reacties op dit topic meer zegt dan wat ik geschreven heb.

Niltava, Al zijn de filmpjes 10-20/30 jaar oud het gebeurd tot op de dag van vandaag....hoe triest ook...het is en blijft actueel tot op de dag van vandaag. Onze kop in het zand steken zet geen zoden aan de dijk!

Lennart wink ;)


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-04-02 - 22:59:14 send message to bob_verhagen

dat het filmpje zo oud is wist ik niet. dat maakt het niet minder erg, en ik hoop dat de omstandigheden ondertussen flink verbeterd zijn.

ik heb nog een vraag. vangt de importeur zelf de vogels of laat hij ze vangen door lokale bewoners of koopt hij ze gewoon op van bijvoorbeeld degene die in het filmpje de vogels 'voerde'?

groeten Bob


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-02 - 23:06:29 send message to Lennart

Bob, het gaat nog steeds op de door jouw veronderstelde manier. De lokale bevolking "vangt" ze en levert ze af bij de exporteurs!

wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede