Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-01-11 - 20:58:06 send message to afican parrot

Wanneer worden deze geautoriseerde kweekcentra en deze landen bekend gemaakt?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-11 - 20:59:53 send message to Wickingh

quote
gaat een bloeiende zwarte handel opleveren,arme dieren die nu de handel ingaan


IK vind het wat vreemd dat dit soort reakties er niet waren zolang er vele duizenden grijze roodstaarten , geelvoorhoofd amazones en andere courante soorten onder erbarmelijke omstandigheden gevangen, vervoerd en verhandeld werden. Hoeveel beestjes werden toen als zielig bestempeld? Of heeft dit meer met de financien te maken?
Zie het juist als een unieke mogelijkheid om kweekprgramma's op te zetten, stamboeken aan te leggen ed.
Maak van de nood een deugd en doe er je voordeel mee.

mvg Frank


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-01-11 - 22:13:38 send message to Pionara.nl

Dus wildvang mag wel maar mag niet meer getransporteerd worden en alleen daar(op locatie)gehouden worden en alleen de nakweek mag geexporteerd worden. Begrijp ik het zo goed?


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2007-01-12 - 00:40:30 send message to Araproject

Geweldig bericht! Goed voor de avicultuur! Goed voor het behoud van wilde vogels.

Had jaren eerder moeten gebeuren!

http://www.papegaai-ara.nl/2007/01/11/eu-stopt-import-van-wilde-vogels/

Feestelijke groet,

Roelant Jonker
www.papegaai-ara.nl


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-01-12 - 07:43:50 send message to hoogervorst

Ik als kromsnavelliefhebber kan ermee leven dat een groot deel van de papegaaien en parkieten niet meer ingevoerd mogen wordenomdat er hier genoeg kweekmateriaal voorhanden is. Laten we daar dan ook zuinig mee omspringen en natuurbroed beter gaan waarderen en handopfok uitbannen, behalve als dit een noodmaatregel is om jongen te sparen. Dus niet bewust kweken voor de handopfok.
Maar ik lees hier alleen maar een importstop voor kromsnavels; Wie kan mij antwoorden of dit ook geldt voor tropen, exoten, vrucht/insecteneters, duiven kwartels etc.Mogen die wel geimporteerd worden?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-01-12 - 08:27:46 send message to bert1974

ik denk zelf dat de handopfok straks steeds minder gaat worden.
de prijzen van de natuurbroed papegaaien zal nu alleen maar stijgen.[en daar word niemand beter van]
door het import verbod en ook deels door de handopfok.

groeten bert


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2007-01-12 - 09:16:40 send message to Araproject

Het importverbod geld voor alle wild gevangen vogels. Dus niet alleen papegaaiachtigen!

Inderdaad heer Hoogervorst ligt het nu aan de Avicultuur zelf of we deze hobby duurzaam kunnen maken!

Roelant
www.papegaai-ara.nl


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-01-12 - 11:02:08 send message to pitylus

Dit bericht is 1 keer gewijzigd


Voor sommige dierenbeschermers ?is dit geweldig goed nieuws , al even verder gedacht ? ik kweek zeldzamere exoten , dus geen parkieten of papegaaiachtigen , vanwaar gaan zij mij onverwante vogels bezorgen , zie mij al broer en zus samen steken en zo verder en verder . Wat gaan we nog hebben van gezonde vogels , jaar na jaar gaan we regelrecht naar zieke en erg zwakke vogels , maar daar hebben de vogelbeschermers ? geen nood aan , enkel en alleen willen ze dat de vogels niet in gevangenschap leven . Wat er in de natuur mee gebeurd speeld voor jullie gene rol , overpopulatie brengt met zich mee dat er ook vele ziekten zich in het wild gaan verspreiden , we gaan dan nog niet spreken van vogels die zomaar doodgeschoten worden en vergiftigd worden , is het werkelijk dit laatste dat dierenbeschermers willen bereiken ? Schandalig is dit , het heeft enkel en alleen maar te maken met politiek, hier in Belgie zijn er ministers waarvan hun schoonbroer voorzitter zijn van de grootste dierenbeschermers van Belgie , ze gaan werkelijk te ver .Als er hier in Belgie over enkele weken bij Volkswagen in Vorst 3000 mensen hun werk kwijt waren stond gans Belgie op hun kop en nu worden er minstens 1000 jobs verloren maar daar denkt niemand aan , heren vogelbeschermers wat is het volgende dat jullie willen bereiken ? ps. leden van de vogelbescherming hebben op tv gezegd dat ze halsbandparkieten dood schieten wanneer ze op hun erf verschijnen terwijl mijnheer RODTS voorzitter van de vogelbescherming ernaast stond , ik heb daar enkel een woord voor schandalig .


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-01-12 - 11:40:41 send message to rupicola

onderstaande regels staan (inmiddels al een paar jaar) in de rubriek mijn volière onder slot:

Verder hoop ik in algemene zin dat er in de toekomst wat zorgvuldiger met vogels in avicultuur omgesprongen wordt. Ik doel hiermee met name op kunstmatige ingrepen, zoals handopfok, machinebroed, gebruik van pleegouders en het ondeskundig toepassen van inteelt en ik hoop dan ook dat dergelijke zaken in de nabije toekomst eerder uitzondering dan regel zullen worden! De import van wildvang vogels wordt in toenemende mate een onverantwoorde onderneming en langzaam maar zeker komt het einde van wildvang/importen in zicht! Wees dus zuinig op uw vogels en het genetische materiaal dat zij vertegenwoordigen. Vooral op langere termijn is uw en mijn hobby afhankelijk van de kwaliteit van de vogels die wij nu in avicultuur houden!


Zoals in dit topic reeds wordt aangegeven is, gezien de recente ontwikkelingen, de toekomst van alle vogelbestanden binnen avicultuur en daarmee de toekomst van onze hobby nu volledig afhankelijk van hoe verantwoordelijk wij hier met elkaar mee omgaan!


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-01-12 - 13:08:02 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Zoals in dit topic reeds wordt aangegeven is, gezien de recente ontwikkelingen, de toekomst van alle vogelbestanden binnen avicultuur en daarmee de toekomst van onze hobby nu volledig afhankelijk van hoe verantwoordelijk wij hier met elkaar mee omgaan!



Bij het overgrote deel van de papagaaien en parkieten zal het geen enkel probleem zijn om ze voor avicultuur te behouden,het zou mij zelfs niet verbazen dat er door de veranderingen in de im/export een ,,overschot,,van de gewonere soorten(dus ook papagaaien) zal komen.

Voor vele van de overige soorten vogels zal het al te laat zijn om nog een redelijke populatie in avicultuur te behouden.

Jammer

Ik ben bang dat het een saaie bedoeling zal gaan worden in de voliere´s.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-01-12 - 15:54:00 send message to zebraonline

Mijlpaal: Europa verbiedt de import van wildgevangen vogels

11-01-2007

Vandaag heeft de Europese Commissie besloten de import van wildgevangen vogels in de EU te verbieden. Vanaf 1 juli 2007 mogen alleen vogels geïmporteerd worden, die in gevangenschap zijn gefokt in een aantal geautoriseerde kweekcentra in een beperkt aantal landen. De Dierenbescherming, die al vele jaren strijdt tegen de handel in exotische vogels en andere dieren, is zeer verheugd over dit verbod.

De beslissing is vooral ingegeven om de insleep van vogelpest te voorkomen. In dat kader bestaat nu al een tijdelijk verbod op de import van alle vogels. Dit verbod duurt nog tot 1 juli, waarna het permanente verbod op de import van wildgevangen vogels ingaat. De gevolgen daarvan voor het dierenwelzijn strekken verder dan alleen de bestrijding van vogelpest. Een belangrijk EU-rapport (van de European Food Safety Authority) laat zien dat 40 tot 60 procent van de gevangen vogels tijdens de vangst en het transport naar de EU sterven. Jaarlijks werden tot nu toe ongeveer één miljoen wilde vogels naar de EU geïmporteerd. Die instroom is vanaf juli aanstaande voorbij.

De Dierenbescherming keert zich al jaren tegen de wildvang van vogels maar ook van andere dieren. We zijn dan ook erg blij met deze beslissing, maar blijven ons inzetten om de vangst van andere wilde dieren eveneens uit te bannen. happy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-12 - 17:41:40 send message to Niltava

hmm lijkt me hetzelfde bericht als dat van geon.
Echter bij ons in de krant stond het toch weer wat anders, nk. papegaaiachtigen


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-12 - 18:54:28 send message to goulds

@ Wickingh, in onze hobby zijn er ook nog andere vogels als kromsnavels,als je mijn reaktie wilt bekritiseren verdiep je dan eerst in mijn soort gehouden vogels,

Al jaren worden door houtkap en ontbossing alle wildvogels ontheemd de gevolgen die nu gaan volgen zijn of A:alles wordt overbevolkt tot zelfs een plaag voor de plaatselijke bevolking(mensen) dus komt er jacht en vergiftiging etc etc. of
B: De natuur past zichzelf aan, vogels broeden niet of weinig waardoor hun soort langzaam uitsterft en alleen de sterkere soorten overblijven.

Met deze maatregel is niemand gebaat niet de vogel,hobbyist,activist

Wel zijn weer vele mensen werkeloos(importeurs + personeel)de plaatselijke bevolking is zijn broodwinning kwijt.




mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-01-12 - 19:30:44 send message to mijnkaketoes.nl

Een belangrijk EU-rapport (van de European Food Safety Authority) laat zien dat 40 tot 60 procent van de gevangen vogels tijdens de vangst en het transport naar de EU sterven (quote)

Is dit dan hetgeen wat wij als vogel liefhebbers willen? Is het belangrijk dat een paar exporteurs hierdoor werkeloos worden.

Ik ben zelf een voorstander van gereguleerde import. Maar ja dames en heren dan worden onze vogeltjes wel wat duurder. Maar dan kan er ook een fatsoenlijk salaris betaald worden aan de mensen van de landen waar de vogels vandaan komen.

En wellicht liggen daar dan ook nog mogelijkheden voor in en exporteurs zonder dat er van die woekerwinsten gemaakt moeten worden.

Tevens ben ik het met de mensen eens die zeggen dat men dan eindelijk een gaat proberen normaal te kweken en niet alleen handtam voor de handel.

Probeer tegenwoordige nog maar eens goed natuurbroed kaketoes te vinden. (toevallig mijn hobby) Ik kan u verzekeren dat is een hele opgave.

Als u deze mening niet deelt dan mag u mij op p.m eens antwoorden welke kaketoekwekers in Nederland nog aantoonbaar aan natuurbroed doet? Ben benieuwd



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-12 - 19:35:49 send message to goulds

kijk daar ben ik het mee eenshappy :)

een goed gereguleerde import mijn part op bestelling en een paar euro duurder




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede