Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-01-14 - 18:54:58 send message to mijnkaketoes.nl

Quote:
Let wel : Deze importstop heeft niks te maken met vogelonvriendelijk vangen of vervoeren , het is gewoon een politieke beslissing!!! Niet meer en niet minder. Kloek


Waarop gebaseerd denk je??

Henk


kloek
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-01-14 - 19:50:18 send message to kloek

Beste Henk ,

De importstop is het gevolg van de vogelgriep , de importstop heeft niets te maken met dieronvriendelijk vangen en vervoeren . Met de bedoeling de vogelgriep niet in Nederland te laten komen heeft de politiek besloten tot een importstop . ( of dit een wijs besluit is laten we even in het midden ).


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-01-14 - 20:47:56 send message to pitylus

gesteund door onze Belgische ministers die familie hebben bij dierenorganisators !! De politiek heeft hier de bovenhand gehaald .
Een grote importeur had bij zijn dossier een verklaring van wetenschappelijke dierenartsen dat het sterftecijfer 1% was bij geimporteerde wildvang .Het sterftecijfer was mss wel wat hoger maar in het dossier was het ondertekend door wetenschappers !!


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-01-14 - 21:15:46 send message to jani

De importeurs van de eigenkweek en de centra die deze vogels mogen leveren zullen wel al hun duid in het zakje gedaan hebben voor de nodige kontrakten.En dan maar denken dat sommige malafiede importeur klein te krijgen is,terwijl deze wel met nog hoger winsten gaat lopen.


kloek
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-01-14 - 22:54:09 send message to kloek

Beste Jani ,

Kun je misschien wat duidelijker zijn ,ik begrijp er geen snars van wat je bedoeltsad :(

Maar misschien ligt dat aan mij!happy :)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-01-15 - 06:32:28 send message to jani

Als je het topic een aandachtig leest vanaf pagina 10 zal je het misschien wel begrijpen.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-01-15 - 17:49:26 send message to tropic

wat me in de eerste plaats enorm stoort is dat de meeste kromsnavelliefhebbers(die hier in de meerderheid zijn, wat geen probleem is) enkel denken aan hun kromsnavels, en niet verder. Als vogelliefhebber weet je toch dat er meerdere takken in de liefhebberij zijn, en dat de ene tak waarschijnlijk veel meer te lijden heeft onder de importstop dan de andere. Daar kan ook de kromsnavelliefhebber niet aan doen, maar dat sommigen dan zomaar iets gaan verkondigen wat nergens op in slaat vind ik jammer.
Ik durf voor mezelf te zeggen dat ik reeds jaren en jaren bezig ben met het proberen kweken van vruchten en insekteneters. Ik durf ook te zeggen dat voor mij de importstop een importstRop is. Bepaalde minder makkelijk te kweken soorten, die dan nog verwarming e.d nodig hebben, worden zo wie so al minder gekweekt , en zijn zelfs maar in kleine getallen bij de liefhebber.
Als je nu op een gegeven moment zonder man of pop valt, ben je wel degelijk de sigaar, draai of keer het zoals je wil.
Wat voel je nu al, voor de importstop er was? Wel mensen die nog bepaalde van die soorten bezitten houden hun man of pop vast, in de hoop toch eens ooit eentje op de kop te kunnen tikken. Na jaren zoeken lukt dat dan meestal niet, en wat doet men dan? Inderdaad, die oude vogel wordt dan ten einde raad nog vlug verkocht, om er toch nog iets van te beuren.
Diegene die de gelukkige bezitter is van meer dan één vogels per soort, houd deze angstvallig vast, want ook hij weet dat men er niet meer aan komt.
We kunnen er natuurlijk met zijn allen blijven over doorpalaveren, maar volgens mij is het gewoon een politieke kwestie , niets meer of niets minder, waar uiteindelijk jan met de pet het slachtoffer van geworden is.
Dit is uiteraard mijn mening, maar als je hier leest hoe ingewikkeld sommigen onder ons het willen maken, tja??happy :)


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-01-15 - 18:27:24 send message to pitylus

Richard ,

Goed gezegd makker , je kan praten als een grote kerel , zo zit het helemaal in elkaar maar wij zijn maar belgskes .


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-01-15 - 18:31:36 send message to karis69

@topic

Is het dan misschien een idee, om kwekers te benaderen, waarvan jij weet, dat ze man of pop bezitten, en er een soort uitwisselings programma mee te beginnen.
Maak bijvoorbeeld afspraken dat wanneer men broedresultaten heeft, jij de eerste keus hebt betreffende de jongen.
Zie dit niet als kritiek, maar als een mogelijke oplossing.

@algemeen
Ik zie hier een hoop heisa, om de importstop, maar bijna geen reacties, van hoe men dit in de toekomst wil oppakken.
De meesten zijn erover eens, dat het een politiek spel is, dus dan weten de meesten ook dat hier niet op de korte termijn iets aan te veranderen valt.
Men kan tegen die importstop aan blijven schoppen, maar dat brengt geen oplossingen.
Denk eens in oplossingen, en niet in oorzaken.

Karel


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-01-15 - 18:36:46 send message to Pionara.nl

ik zie hier toch een hoop reacties van hoe slecht het wel niet is voor de kweker. Hoe goed het wel niet is voor de wilde vogel hoor ik toch niet zoveel over. Beetje egocentrisch denken in mijn ogen.


Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2007-01-15 - 19:05:14 send message to Miro

Een uitwisselingsprogramma zie ik persoonlijk toch niet echt zitten. Alles is natuurlijk ok als er jongen op stok komen. Maar wat gebeurt er als één van de beide vogels sterft of iets dergelijks? Zijn dat dan niet de eerste dingen waarrond ruzie ontstaat?
mvg


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-01-15 - 19:37:44 send message to karis69

En als we het dan andersom stellen, jij hebt een pop, en ik een man, en ze zien elkaar nooit, dan komt er ook niets van terecht.
Als we de soorten in stand willen houden, zullen wij er toch wat aan moeten doen, of wij het leuk vinden of niet.

Maar ik vindt, dat wanneer je niets onderneemt, men dan ook geen recht van spreken heeft.

Karel


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-01-15 - 19:39:26 send message to jani

Ik kan enkel maar herhalen wat ik al enige tijd geleden al aanhaalde en dat is dat er een degelijke samenwerking komt onder de verschillende bonden,al was het maar om een gezamelijk vraag en aanbod te publiceren ipv alles te versnipperen.
Ook ivb met ziekten zal het nu meer dan ooit noodzakelijk zijn dat de bonden samenwerken (best europees)want er zal nu wel veel minder onderzoek gebeuren door de verschillende firma's,wegens niet meer intressant.


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-01-15 - 19:43:18 send message to karis69

@pionara

Ik ben het ook voor een groot deel met jouw eens.
Wij hebben een markt gecreeerd, zoals ik al eerder aangaf, en laten de vogels voor ons, uit hun leefmilieu trekken.
En dan gaan wij achteraf klagen, dat deze vogel uitsterft.
En zoals ook eerder vermeld, 95% van de vogels die wij hier kweken, horen hier niet, en ik maak mij daar ook schuldig aan.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-01-15 - 19:50:01 send message to tropic

beste karis,

Hoe en door wie wordt bepaald welke vogels hier niet en welke hier wel horen?????




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede