Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Positieflijst voor zoogdieren is er door. Eind volgend jaar de vogels aan de beurt! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2014-01-05 - 19:55:33 send message to Ruben31

Deze regering weet van gekkigheid niet meer hoe ze de burger het zo lastig mogelijk moet maken,waar gaat dit naar toe?

Ik blijf ook crimineel en haal echt geen koppels uit elkaar,ik woon tegen de duitse grens en raak mijn jongen vast en zeker wel kwijt.
Mischien word ik wel lid van een duitse vereniging.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2014-01-05 - 22:45:55 send message to lapland

Ik ben crimineel , laat maar komen


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-01-06 - 12:24:12 send message to meyersam

Ik vrees dat als nederland er mee begint, duitsland belgie, en de rest misschien wel zal volgen, dan is het pas echt een ramp


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2014-01-06 - 12:46:20 send message to wiechmann

sam info maar eens hoe het er bij onze franse collega kwekers is geregeld .daar is het al paar jaar heel streng.

paar dingen weet ik er van maar niet alles .


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-01-06 - 15:00:21 send message to Daniel

In Belgie is er al een positieflijst voor zoogdieren en er wordt nu gewerkt aan de lijst voor reptielen en amfibieën. De lijst voor vogels volgt daarna. In Duitsland is het opstellen van positieflijsten opgenomen in het regeerakkoord. Daarnaast gaan er stemmen op om dit behalve nationaal ook Europees te regelen.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-01-06 - 16:53:06 send message to eabe80

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mocht straks blijken dat alle onze nachtmeries aangaande deze lijsten de waarheid worden... Ik dan niet meer ga stemmen, goede doelen (betrekking dieren)niet meer steun, e sterk overweeg om te stoppen met het ringen, DNA sexen, cites etc etc. Heeft toch geen zin dan.

Stop de jonge vogels in een doos en breng ze naar die zgn AAP. Redden zij hun er wel mee. Het stelletje ganzen allemaal.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-01-06 - 17:42:28 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zaken als administratie- en ringplicht aangaande onze hobby, maar ook deelname aan een TT, lidmaatschap van een vereniging en alle hobbygerelateerde internetactiviteiten zouden in de nabije toekomst inderdaad nog wel eens in een geheel ander daglicht kunnen komen te staan dan dat dit nu het geval is.


MAAR . . . . laten we vooral niet vergeten dat de strijd vooralsnog niet is gestreden en laten we tevens enige hoop putten uit het feit dat er in diverse opzichten nogal wat haken en ogen kleven aan de uitvoering van de wet dieren.

met andere woorden: het is nog maar de vraag of een en ander juridisch allemaal haalbaar zal blijken.



eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-01-06 - 20:57:01 send message to eabe80

Je hebt gelijk, de strijd is nog niet gestreden, maar je wordt er soms moedeloos van in dit land. Het land waarin je met alles moet stoppen wat je samen met veel anderen leuk vindt om te doen.....


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-01-06 - 21:40:39 send message to Antonia

We praten en schrijven veel in Nederland, we zouden eens met een grote groep aktie moeten ondernemen, en voor onszelf en in dit geval voor onze vogels moeten opkomen.
Er zijn demonstraties voor e meest kleine dingen, waarom niet hiervoor...
En ja, de partij voor de dieren lijken we ook niet veel aan te hebben.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-01-06 - 21:49:10 send message to rupicola

En ja, de partij voor de dieren lijken we ook niet veel aan te hebben.

Dat kun je wel stellen, . . . . deze partij is een van onze grootste tegenstanders!


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2014-01-06 - 22:26:09 send message to hookbill

Dreigen om alles massaal op het binnenhof los te laten, mocht het doorgaan. happy :)


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2014-01-07 - 00:02:01 send message to parrotmaniak

Laten we een ding niet vergeten ,dat de burger die geen vogels of zoogdieren houdt( uitgezondert honden,katten ,konijnen ed) geen problemen met een positieflijst heeft,en het vaak wel goed vindt dat exoten niet meer gehouden mogen worden als huisdier.
Vanuit die hoek hoef je geen steun te verwachten,het is niet voor niets dat alle politieke partijen dit geregeld willen hebben.we zullen hetzelf moeten doen.ik zie de toekomst van onze hobby dan ook niet zo positief tegemoet,maar ik hoop dat ik me vergis


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-01-07 - 10:40:30 send message to Antonia

Dat hopen we allemaal met je mee maar dan moeten we toch echt actie ondernemen, alleen met elkaar roepen dat we het met elkaar eens zijn is niet voldoende wink ;)


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2014-01-07 - 12:17:06 send message to JoskeVD

Inderdaad Antonia, bij de volgende Europese Top in Brussel moet er eens deftig een (rustige en goed ondebouwde) demonstratie zijn dat hun ogen eens opgen gaan. Belgie en Nederland en ook de andere Europese landen gaan het nog moeilijk krijgen in de toekomst. Wat ze van ons wegnemen kunnen we niet meer terug halen!

Maar zulke demonstraties waar iedereen over spreekt, werkt dan ook alleen maar als de vogelhouders en de verenegingen daar aan meewerken! Als iedereen in zichzelf denkt dat een ander het wel gaat doen, komen we er ook niet. We moeten als vogelliefhebbers samen werken! En ik denk dat de verschillende Nederlandse en Vlaamse verenegingen beter eens wat samen werken om iets op touw te zetten!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-01-07 - 14:12:41 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De gevolgen van de nieuwe wetgeving strekken iets verder dan alleen vogelliefhebbers, want de terra- en aquariumwereld krijgen hier -naast eerst getroffen zoogdierhouders- ook mee te maken.

Daarnaast worden niet alleen bij vereniging(en) of bond(en) aangesloten dierhouders, maar ook alle andere particuliere liefhebbers getroffen.

N.B. de eerste gevolgen van de wet dieren beginnen zich overigens al af te tekenen, want naar verluid heeft er al een eerste golf aan (paniek)dumping van kleine zoogdieren plaatsgevonden.

Als dit verschijnsel zich als trend voortzet in de nabije toekomst dan ben ik zeer benieuwd of men (de lobbypartijen) nog steeds zo trots zijn op dit deel van de 'behaalde resultaten'.

Overigens raad ik een ieder sterk af om tot een dergelijke bedenkelijke maatregel (dumping) over te gaan!

Ga liever de strijd aan door bezwaarprocedures te starten en daarmee zeer veel koren op de ambtelijke molen te strooien.

wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 87 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede