Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Positieflijst voor zoogdieren is er door. Eind volgend jaar de vogels aan de beurt! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Arjan K
Website Member
Posts :25

Website Member
2014-01-07 - 16:01:05 send message to Arjan K

Wat ik me af vraag, hoe gaat dit in zijn werk als je bijv. een waardevolle collectie papegaaien hebt. Er zijn proffesionele kwekers die er hun brood mee verdienen. Het kan toch niet zo zijn dat deze door een wetswijziging waar je geen invloed op hebt in 1 keer niks meer waard zijn? Kunnen ze (zowel profesioneel als particulier) daarvoor een schadeclaim indienen?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-01-07 - 16:07:37 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier heeft 'Den Haag' -gezien de taferelen tijdens de diverse 'ruimingen gedurende de afgelopen jaren- schrikbarend weinig moeite mee.

Schadevergoedingen zijn voorbehouden aan lieden met een zeer lange (jaren) adem.
Op pagina 7 van dit topic heb ik daar overigens al iets over geschreven.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-01-10 - 18:25:20 send message to eabe80

Al met al weet ik wel dat de bouw van een nieuwe voliere hier bij ons niet doorgaat en dat ik ernstig twijfel of ik de vogels moet weg doen of houden. Weet al wel dat cites vogels (Cruentata bij mij) op de negatief lijst komt. Zit er aan te denken om alles weg te doen en alleen 1 koppel lories te houden.


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-01-10 - 18:47:40 send message to Bryan den Adel

ik ga lekker door en ga mooi nieuwe voliere's neer zetten! mij krijgen ze niet van deze geweldige hobby af!

wat mijn mening erover is is dat er misschien wel strengere en meer controle moet komen.

er zijn veel mensen in erg kleine voliere's hebben zitten of het is een gaos bij de voliere's en niet schoon/slechte hygiëne.

hier mee spreek ik niemand aan van vogel arena dat even voorop dat ik niet raar aangekeken wordt haha!



Ben 820
Website Member
Posts :2

Website Member
2014-01-20 - 15:28:32 send message to Ben 820

Ik denk dat grotendeels de meeste vogelhouders straks met het probleem zitten dat ze vogels hebben die niet meer gehouden mogen worden. Cq mee gekweekt worden. Oftewel onverkoopbaar. Omdat de meeste vogelhouders gewoonweg niet kunnen voldoen aan de nieuwste en strenge eisen van vogelhuisvesting....


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-01-20 - 19:06:31 send message to rupicola

Vooralsnog zou ik een ieder willen adviseren niet op voorhand beslissingen te nemen waar men later mogelijk spijt van krijgt!

Het heeft er alle schijn van dat de zaak er voor ons niet rooskleurig uitziet, MAAR de strijd is nog niet gestreden!



medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2014-01-20 - 19:59:57 send message to medaar

zal zo rap niet gaan zeker .
3 stapjes vooruit en 2 naar ?
das de geld zeveren nu ?
kweken doen : en tonen , hoe je ze kweekt .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-01-20 - 22:12:24 send message to Karel

quote

kweken doen : en tonen , hoe je ze kweekt .



Juist! Al je kweekresultaten nú vastleggen is vooruitzien. Dat maakt het straks makkelijker om bepaalde verboden soorten alsnog op de positieflijst te krijgen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-01-22 - 12:55:47 send message to Rik

De beste manier van vooruit zien is om geen zeldzame vogels (meer) aan te schaffen. Binnenkort mag je er toch niet meer mee kweken en zijn ze in Nederland waardeloos.

Petities en dergelijke hebben geen enkele zin. Er zal niets worden teruggedraaid en er zullen uiteindelijk alleen meer meer vogels op de lijst komen.

Alles te danken aan de dieractivisten. Zij werken zowel ondergronds (actiegroepen) als in politiek (PvdD) met elkaar samen om dit allemaal te bewerkstelligen. Daar doe je helemaal niets tegen.

Gewoon je er bij neerleggen kost de minste energie.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2014-01-22 - 13:46:14 send message to blg

Rik

Hopelijk ben jij de enigste die er zo over denkt.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-01-22 - 14:55:01 send message to Rik

Dat petities zinloos zijn nooit iets uithalen is een feit. Dat is geen manier van denken.

Dat de 'positieflijst' zal worden teruggedraaid of dat daar iets aan zal wijzigen is een utopie. Dat zal niet gebeuren. Dat snapt ieder normaal denkend mens.

Binnenkort is het gewoon einde kweek van deze dieren. Dat bepaalde soorten in gevangenschap zullen uitsterven zal niemand iets uit maken. De initiatiefnemers van de positieflijst zijn immers van mening dat ook zeldzame vogels niet in gevangenschap horen maar alleen in het wild. Verder wordt niet gekeken. Of je het nu leuk vindt of niet.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2014-01-22 - 15:03:30 send message to marti

Ze hebben er in Groningen toch 1,2 miljard mee bij elkaar gekregen.. om te beginnen..

Ik zal zelf overigens mij niets aantrekken van een positief lijst mocht deze er komen. Ik durf wel een procedure voor het Europese Hof aan..


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-01-22 - 15:37:11 send message to Rik

Bijna ALLE petities worden niet ontvankelijk verklaard. Het komt eigenlijk nooit voor dat een petitie resultaat heeft.

1,2 miljard in Groningen heeft niets te maken met een petitie.

Leuk naar een Europees Hof maar verder volstrekt zinloos.

Op dit moment is investeren in bijzondere soorten zinloos omdat ze binnenkort hoogstwaarschijnlijk waardeloos zijn voor de kweek. Wel naar kijken maar niet mee kweken.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2014-01-22 - 15:52:13 send message to marti

een petitie kan niet niet-ontvankelijk verklaart worden, je bedoelt een zienswijze of bezwaarschrift, maar dan zit je al in een officieel traject van bezwaar en beroep tegen een besluit. Het voorbeeld over Groningen was bedoeld om aan te geven dat protesteren wel kan lonen. Hoe je dat protest verder vorm geeft zal per situatie verschillen. En uiteraard zal in veel gevallen het resultaat negatief zijn, maar om er dan maar niet aan te beginnen??? Goede instelling..
Waarom een gang naar het Europese Hof zinloos zou zijn ontgaat mij.. ik zie genoeg aanknopingspunten. Ik zal zelf overigens geen uitvoering geven aan welke lijst dan ook. Verkoop ik ze wel buiten Nederland..


kenneth
Website Member
Posts :53

Website Member
2014-01-22 - 17:58:32 send message to kenneth

ik lees nu al een lange tijd mee.
geeft er eigenlijk al iemand eens aan betrokkenen in belgie gevraagd hoe alles daar in zijn werk gaat?
hier is er al lang zo een positieflijst.
is idd. streng en er zijn zowel voor als tegenstanders van. (vergelijkbaar met nederland)
het is zo in zijn werk gegaan dat mensen die een soort hadden die bij het invoege gaan van de positieflijst , allemaal konden aangeven welke dieren ze in bezit hadden .
(idd. je hebt de kans dat er regelmatig controle komt dan)
en voor wat ik weet geeft denk ik zowat iedereen die deze aangaf een ontheffing gekregen .
waar ze wel effectief in beperkt zijn is de verkoop van nageslacht.
deze kunnen ze particulier amper verkopen in belgie zelf.
maar momenteel bv wel aan buurlanden.
ja ik heb ook een ontheffing gekregen.
zelf heb ik na al die jaren 1x controle gekregen en alles was in orde.
qua huisvesting dan hielden ze de dierentuinhuisvestingmaatregelen aan.
dat is voor de meeste soorten in princippe geen probleem.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede